تحلیل فیلم مربوط به ایران



در ابتدای فیلم ما در وسط تصویر یک خط امتداد دار را میبینیم که با درختانی که بصورت عمودی در گوشه های آن وجود دارند پوشیده شده است و چون زاویه تصویر از بالاس ما آن هارا بصورت نقطه هایی میبینیم.

در تصویر دیگری ما یکه درخچه میبینیم که روی آن سه گل قرمز قرار گرفته است و ان گل ها بصورت نقطه هایی جلوه می کنند. و این سه گل درمیان آن همه برگ بسیار نمایان تر هستند. در تصویر دیگری ما گوه دماوند را میبینیم که بصورت سطح مثلثی در انتهای تصویر قرار گرفته است. در جای دیگری از فیلم روی سطح اب یک بالن در هوا قرار دارد که بصورت نقطه است چرا که تمام تصویر پوشیده شده از سطح اب است و یک بالن بصورت نقطه ای در هوا جلوه میکند.

درقسمت دیگری چهار زن درمیان چمنزار قرار دارند که درمیان انبوهی از گیاهان سبز بصوزت نقطه های رنگی هستند. در قسمت دیگری از فیلم تصویر تله کابین را میبینیم که سیم ان بصورت حط ممتدی از میان جنگل عبور کرده است و واگن هایی که روی آن قرتر دارند بصورت نقطه های متحرکی هستند. 

در قسمت دیگری ما تصویر تعدادی خانه را میبینیم که زاویه فیلم برداری به گونه ای است که باعث شده ما شاهده حجم خانه ها بشویم چرا که طول و عرص و البته ارتفاع دارند و درواقع این تصویر خواسته که حجم خانه ها برای ما جلوه داشته باشد.

در جایی از فیلم ما شاهد بوته هایی هستیم که با فاصله کم از هم قرار دارند و خط های موازی ای را تشکیل داده اند.

در قسمت دیگری ما زمین والیبال را میبینیم ک که زمین ان را میتوان سطح صاف محسوب کرد چرا که دارای طول و عرص است و باخط هایی محدود شده است.و بازیکنانی که در زمین والیبال هستنند بصورت نقطه هایی جلوه میکنند.

در یکی از قسمت های پایانی فیلم تعدادی مرد بصورت دایره وار درحال رقص هستند و با حرکت دایره وار خود یک حجمی را میان خودشان ایحاد کرده اند.



دانشجو:سارا اقتصادی