تحلیل فیلم خانه ی مکعبی



در اولین تصویر فیلم صحنه ای را میبینیم که در آن برای نشان دادن تصاویر روی دیوار از یک خانواده رنگی استفاده کرده استکه با این کار یک حس ارامشی در مخاطب ایجاد کرده است.

 

در قسمت دیگری مرد دربی که داخل زمین تعبیه شده است را باز می کندکه بصورت حجم است چرا که هم طول و عرض دارد و هم ارتفاع.

در قسمت هایی زیادی از فیلم ما شاهده بکار بردن عناصر بصری هستیم که برای طولانی تر نشدن کارنوشت از بیان تک تک آنها خود داری میکنیم.

در قسمتی از فیلم ما سطح اب را میبینیم که برای عمق بخشیدن به ان و برای جلوه دادن آن در سک سطح دو بعدی قسمت هایی را که نزدیک مخاطب هستند را از رنگ های پر رنگ  استفاده کرده و رنگ وضوح بیشتری نسبت به انتهای سطح اب دارد و هرچه که از تصویر نزدیک به عقب می رویم از وضوح رنگ ها کاسته می شود و رو به کم رنگی می رود.و در واقع رنگ ها در ابتدای تصویر پر رنگ تر هستند.

در جای دیگری از فیلم یک کادر داریم که از داخل ان یک سطح دارای پست و بلندی از داخل آن عبور میکند.

در صحنه ای از فیلم برای نشان دادن سردی و عمگینی داخل خانه از رنگ های تیره استفاده کرده است و گوشه های تصویر رو به سیاهی می رود.

در قسمتی از فیلم زاویه دوربین به شکلی است که ما حجم خانه را میبینیم که طول و عرض و ارتفاع دارد.

در قسمت دیگری برای نشان دادن بلندی ساختمان زاویه دوربین از پایین به بالا است تا ساختمان بزرگ و عمق دار دیده شود.در قسمت دیگری ،درخت بصورت خط عمودی در تصویر وجود دارد و برای عمق بخشیدن به تصویر افرادی را که زیر ان درحال بازی هستند را بسیار کوچک تر از درخت کرده است.


دانشجو:سارا اقتصادی