در ابتدای فیلم دو پرنده را در لانه ای در میان انبوهی از گیاه می بینیم که در واقع یک قاب مضاعف را در اینجا ایجاد کرده که از انواع اکسپرسیو هاست  و این مورد در بخش های دیگری از فیلم هم مشاهده می شود.

در بخش دیگری از فیلم پرنده کوچک در حال دویدن بین پرنده های بزرگ است که سازنده ی فیلم در پی عمق بخشیدن به تصویر بوده است ،نشان دادن کوچک بودن یک پرنده در میان تعداد زیادی از پرنده بزرگ از اهداف سازنده در این بخش بوده است.

در قسمت دیگری از فیلم،سازنده از رنگ پردازی استفاده کرده است تا خرچنگ های موجود در آب به خوبی دیده شوند و برای اینکار خرچنگ ها را در میان انبوهی از شن ها که رنگ خنثی دارد و خود پرنده که رنگ سفید و البته خنثی دارد قرار داده و بنابراین ود خرچنگ که نارنجی رنگ است به خوبی قابل مشاهده است.

در بخش دیگری از فیلم که پرنده بین آب هاست ،بین آب و جوجه یک مقیاس کوتاه و بلند برقرار است .برای عمق دادن به آب و برای واقعی نشان دادن تصویر از رنگ های مختلفی استفاده شده است،مثلا قسمت های نزدیک به دوربین از رنگ آبی پر رنگ استفاده شده و رفته رفته رنگ آب به طوسی و سپس طوسی و سبز مانند تبدیل می شود تا حجم و امتداد آب را بیننده حس کند و تصویر واقعی بنظر برسد.

در انتهای فیلم نیز ما شاهد غروب آفتاب و قرمز و نارنجی شدن آسمان و به تبع آن ماسه ها هستیم که نویسنده در این بخش سعی در نشان دادن تحرک و پویایی در فیلم را داشت .چرا که در ابتدای فیلم ،سازنده با رنگ های خنثی مثل طوسی و سفید بازی کرده بود و در پی نشان دادن یاس،نا امیدی و موفق نشدن پرنده علی رغم تلاش هایش بود اما در نهایت فیلم با تناژ قرمز و نارنجی که نشان دهنده به ثمر نشستن تلاش ها و کوشش های پرنده کوچک است پایان می گیرد.